300 هزار تومن تخفیف ویژه طراحی سایت فروشگاهی

تا 10 اردیبهشت فقط برای 10 نفر اول
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرصت به پایان رسید

فرآیند تولید محتوا – چگونه این کار را درست انجام دهیم؟

اگر صاحب شغلی هستید، می دانید که محتوای عالی کلید همه تعاملات آنلاین شماست. شما برای جذب مخاطب و سرگرمی مخاطبان خود باید محتوا تولید کنید. اگر می خواهید در این بازی از همه جلوتر باشید، باید محتوا را به طور منظم، سازگار با چندین پلتفرم و در بهترین حالت خود تولید کنید تا توجه کاربران را به خود جلب کند. به نظر می رسد چالش برانگیز باشد، درست است؟

content-production-1

به همین دلیل ایجاد یک فرآیند تولید محتوای جامع برای بقا در دنیای آنلاین ضرورت دارد.

ما یک راهنمای ساده برای تنظیم فرآیندی به شما نشان خواهیم داد که می توانید هر زمان که نیاز داشتید برای تولید بخشی از محتوای فعالیت های بازاریابی خود، آن را دنبال کنید. به عنوان مثال این  محتوا می تواند یک ویدئو کوتاه باشد که محصول شما را معرفی می کند و در یکی از کمپین های فیس بوک شما استفاده می شود.

5 مرحله برای ایجاد یک فرآیند تولید محتوا

شماره 1  :  پروژه تولید محتوا را تعریف کنید

اولین و مهمترین مرحله این است که شما باید با تعیین هدف و اطمینان از پیگیری آن در کل فرآیند تولید محتوا شروع کنید. اگر تازه وارد بازار شده اید ممکن است هدف شما معرفی محصول خود به مشتریان احتمالی باشد. رویکرد شما باید این باشد که به مخاطب نشان دهید محصول شما چیست و چگونه کار می کند (به طور خلاصه). شما باید مشخص کنید که ویدئوی شما شامل چه مواردی می شود و مطمئن شوید که به اهداف فروش منحصر به فرد خود (USPs) و دلایل اینکه شما بهترین محصول در بازار  هستید، اشاره کنید.

درباره ی انگیزه ها و چالش های روزمره خود و چگونگی تعامل مشتریان آینده با این ویدئو فکر کنید و در مورد زمان ویدئو تصمیم بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مفهوم در زمان کوتاهی و به راحتی به کاربر منتقل شود. مقدمه باید ساختار مشخصی با محتوای  USP های اصلی داشته باشد و با یک صفحه انگیزشی به پایان برسد. ویدئو باید مختصر و مستقیما به مضمون اشاره کند به طوری که هضم آن آسان و در آخر از همه جذاب باشد.

شماره 2 : توصیف مراحل تولید محتوا

مفهوم توسعه :

مفهوم توسعه یک جلسه خلاقانه است که در آن ایده های خود را به تیم خود یا بخش پشتیبانی ارائه می دهید. همه ذینفعان باید در این روند اولیه شرکت کنند تا دیدگاه خود را در مورد همه ی جنبه های اساسی پروژه ارائه دهند، ما در مورد تیم خلاق، طراحان گرافیک، نویسندگان متن، مدیران برند، و همچنین مدیران کانال مربوطه صحبت می کنیم که قصد دارند از ویدئو در تبلیغات خود استفاده کنند. در این مرحله شما باید مفهوم، سبک ویدیو (انیمیشن یا زنده)، بودجه و منابع را تعریف کنید.

تولید و پس از تولید:

این مرحله به تصمیمات قبلی بستگی دارد، اگر تصمیم دارید یک ویدئو متحرک تولید کنید که به صورت داخلی ساخته شده است باید اطمینان حاصل کنید که افراد مرتبط را به این پروژه اختصاص داده اید و یک جدول زمانی تعیین کنید تا مطمئن شوید که ویدئو طبق برنامه تحویل داده می شود. همچنین تولید و پس از تولید می تواند بین تیم داخلی و یک تیم خارجی تقسیم شود.

سندیکا و بومی سازی:

تعیین فرمت های مختلف ویدئویی و کانال های مرتبط در مراحل اولیه پروژه مهم است بدین ترتیب تیم از تعداد ویرایش هایی که مورد نیاز است آگاه می شود. به عنوان مثال ، می توان از نسخه طولانی تری از ویدیو در صفحه اصلی برای ارائه محصول،  افزودن به خبرنامه و یا ارائه ی تبلیغاتی به مشتریان و سرمایه گذاران استفاده کرد. برای نمایش محصول در کنفرانس ها یا رویدادهای خارجی برای تبلیغات و بازاریابی فروش یا حتی به عنوان یک تبلیغات تلویزیونی هدفمند میتوان از نسخه های کوتاه تر استفاده کرد.

بومی سازی عامل مهمی است که می تواند کل مفهوم را تحت تأثیر قرار دهد. سوالی که قبل از تصمیم گیری درباره ایده باید بپرسیم این است که: “آیا باید محتوای مورد نظر را بومی سازی کنیم؟”. اگر بله، برای چه بازارهایی؟ آیا مفهومی که دوست داریم برای بومی سازی مناسب است؟ از منظر زبان، ما باید تصمیم بگیریم که آیا می خواهیم از صداگذاری استفاده کنیم یا ویدئو را به زبان های مختلف فیلمبرداری کنیم.

شماره 3 :  ایجاد خلاصه تولید محتوا

یک خلاصه خوب زندگی همه را آسان می کند! در اینجا لیستی از مواردی که باعث جلوگیری از رفت و برگشت بی مورد و سوء تفاهم می شود آورده شده است :

  • پیش زمینه و مروری بر پروژه (چرا این کار را می کنید؟ منطق، انگیزه ها و غیره)
  • هدف (هدف اصلی این پروژه چیست؟)
  • مخاطبان هدف (این کمپین چه کسانی را هدف قرار داده است؟ می خواهیم چه کسانی را جذب کنیم؟)
  • خلاصه مفهوم (خلاقیت چیست؟ ایده، پیام اصلی و سبک کلی را توصیف کنید).
  • نام پروژه (به منظور بهبود ارتباط بین ذینفعان).
  • کانال ها (این ویدیو از کجا پخش می شود؟)
  • موسیقی (آیا موسیقی در این ویدیو وجود دارد؟)
  • فرمت ها و مشخصات (ویدیو با چه فرمت هایی ارائه می شود؟)
  • متن / کپی برای ویدیو (چه متن یا کپی ویژه ای ارائه می شود؟)
  • اندازه گیری موفقیت (موفقیت این ویدئو را چگونه ارزیابی می کنید؟)
  • زمان بندی (آخرین مهلت چه زمانیست؟)
  • ملاحظات (آیا عوامل یا عناصر مهم دیگری نیز باید در نظر گرفته شود؟)
  • منابع (آیا منابع تصویری یا کلامی وجود دارد که می تواند مفید باشد؟)

شماره 4 : جدول زمانی پروژه

جدول زمانی پروژه باید با استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند آسانا، ترلو، جیرا و غیره یا به سادگی با استفاده از ” مدیریت پروژه گوگل ” (Google spreadsheet) تنظیم شود. بسیار مهم است که همه ذینفعان به  این ابزار یا صفحه دسترسی داشته باشند و بتوانند پیشرفت پروژه را مشاهده کنند. شما باید پروژه را به این مراحل تقسیم کنید: مفهوم توسعه، تولید و پس از تولید، چرخه بازخورد و تحویل نهایی. همچنین مهم است که یک نفر مسئول کل فرآیند باشد؛ یک مدیر پروژه یا یک تولید کننده. جدول زمانی برآورد شده برای هر مرحله به نوع مفهوم و منابع موجود بستگی دارد.

شماره 5 : ارزیابی

پس از اتمام پروژه، باید مطمئن باشیم که با موفقیت به هدف خود رسیده ایم و پروژه را در تمام فرمت های درخواستی تحویل داده ایم . ما باید یک ساختار برای بررسی اینکه چه کار کرده و چه کار نکرده ایم ایجاد کنیم تا بتوانیم برای پروژه های آینده پیشرفت کنیم همچنین بسیار مفید است که بازخورد ذینفعان اصلی پروژه را دریافت کنیم تا بتوانیم عملکرد ویدئو در کانال های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

اکنون، شما دانش و ابزار لازم را برای ایجاد چند ویدئو برای کمپین آنلاین بعدی خود دارید! اینجا در وردپرسی شو ما همیشه شما را در مراحل مختلف پروژه پشتیبانی می کنیم و می توانیم به شما در ساخت یک فرآیند تولید محتوا موفق کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.