با عضویت در سایت تخفیف 500 هزار تومنی دریافت کن!
پس از عضویت کد تخفیف براتون ارسال میشه!
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرصت به پایان رسید

آیا سئو برای هر کسب و کاری مهم است؟

آیا سئو برای هر کسب و کاری اهمیت دارد یا فقط تعداد معدودی به آن نیاز دارند؟ آیا واقعاً نیاز به سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) دارید یا می‌توانید بدون آن کار کنید؟

اگر سوالاتی از این قبیل می‌پرسید، در جای درستی قرار گرفته اید. به عنوان یک متخصص در زمینه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، می دانیم که سئوی مناسب می تواند یک کسب و کار آنلاین را ایجاد یا شکست دهد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا سئو مهم است، کدام کسب و کارها به آن نیاز دارند و منابعی را ارائه می دهیم تا بتوانید موضوع را بیشتر بررسی کنید.

بیایید در وهله اول با توضیحی در مورد نحوه عملکرد سئو و تأثیر آن بر رتبه بندی وب سایت شما شروع کنیم. 

سئو چگونه کار می کند؟

سئو چگونه کار می کند؟

سئو متشکل از چندین استراتژی، اقدامات و بهترین شیوه ها است که هدف نهایی همه آنها بهبود موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو می باشد، به همین دلیل به آن “بهینه سازی موتور جستجو” یا “search engine optimization” می گویند.

دو نوع سئو وجود دارد: سئو داخلی و خارجی. سئو داخلی شامل هر چیزی می شود که می توانید در وب سایت خود برای بهبود رتبه کنترل کنید. این بخش به مواردی مانند سرعت سایت، کلمه کلیدی، متن هدر و غیره اشاره دارد. از سوی دیگر، سئوی خارجی شامل هر کاری است که در وب سایت های دیگر انجام می شود و ممکن است بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. به طور کلی، این بخش فقط به لینک ها اشاره دارد.

برای بهینه سازی وب سایت شما جهت رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو، زمان، دانش سئو و اجرای موفقیت آمیز فاکتورهای سئو داخلی و خارجی موردنظر، نیاز است. اگر قدرت کلی سئوی سایت شما یا سئوی یک صفحه مشابه، از سایرین قدرتمندتر باشد، در کلیدواژه های خاص، رتبه 1 را کسب خواهید کرد.

از آنجایی که سئو فاکتورهای رتبه بندی زیادی را شامل می شود، می توانید سایت شماره 1 را به عنوان یک برنده در مسابقات سه گانه تصور کنید. در یک ورزش سه‌گانه واقعی، برنده بخش دویدن لزوماً برنده کل مسابقه نیست – و در مورد سئو نیز همینطور است. سایتی که بیشترین لینک، بیشترین صفحه یا بیشترین بازدید کننده را دارد، لزوما سایت شماره 1 نیست. عملکرد کلی آنها تعیین می کند که چه کسی در صدر قرار می گیرد.

چرا سئو مهم است؟

سئو روشی است که گوگل برای تعیین اینکه کدام سایت ها برای یک کلیدواژه خاص که در موتور جستجوی آن وارد می شود، شایستگی کسب رتبه بالاتری را دارند. بدون سئوی مدرن، تقلب در نتایج جستجو بسیار ساده خواهد بود به طوری که سایتی که بیشترین لینک یا بیشترین صفحه را دارد – که همگی به راحتی توسط نرم افزار تولید می شوند – به طور مداوم در رتبه اول قرار گیرد.

سئو مهم است زیرا نتایج جستجو را منصفانه نگه می دارد و امکان دستکاری این نتایج را تا حد امکان کاهش می‌دهد، به طوری که سایت‌هایی که در هر جستجو ظاهر می‌شوند شایسته حضور در آن جایگاه هستند. سخت کوشی و وب سایتی که برای بازدیدکنندگان جذاب باشد با کسب رتبه های بالای موتورهای جستجو مرتبط است بنابراین اگر سایت شما این معیارها را داشته باشد، شانس بیشتری برای نمایش در نتایج خواهید داشت.

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و دستیابی به جایگاه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران نشان می دهد که سایت شما منبع معتبری است. هرچه رتبه شما در صفحات نتایج، بالاتر باشد، سایت شما کلیک و ترافیک بیشتری دریافت می کند. سئو تجربه کاربر را نیز بهبود می بخشد و باعث می شود مشتریان به خریدارهای دائمی تبدیل شوند.

سئو مقرون به صرفه است. صنایع رقابتی می توانند مبلغ زیادی را برای ترافیک پولی وب سایت هزینه کنند. البته، هنوز هم می‌توانید فضای تبلیغاتی بخرید، اما اگر با بودجه کمی کار می‌کنید، سئو یک راه عالی برای هدایت ترافیک موردنظرتان به سایت شما بدون پرداخت مستقیم هزینه ای برای آن است.

جستجو بدون سئو چگونه خواهد بود؟

بدون سئو، سخت است که وب‌سایت‌ها، کسب‌وکارها یا اطلاعاتی را که روزانه به دنبال آن هستیم، پیدا کنیم. در نبود سئو دستکاری نتایج موتورهای جستجو بسیار آسان است و به عنوان کاربر، باید برای یافتن سایت‌های ارزشمند بسیار طولانی‌تر و سخت‌تر جستجو کنیم تا سایت هایی که نتایج جستجو را دستکاری کرده اند کنار بزنیم.

اساساً سئو مهم است زیرا تضمین می کند که افراد معمولی برای یافتن اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود نیازی به جستجوی بیش از چند ثانیه ندارند. سئو یک نوع “نظم طبیعی” آنلاین ایجاد می کند که بدون آن وجود ندارد.

بازاریابان معتقدند سئو بسیار مهم است

علاوه بر این، بسیاری از بازاریابان معتقدند که سئو برای کار آنها بسیار مهم است. این نمودار نشان می دهد که 50 درصد از بازاریابان معتقدند سئو موثرترین استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

همانطور که می بینید، سئو بسیار مهم است – و بدون آن، حتی ممکن است پول زیادی را برای سایر فعالیت های بازاریابی خرج کنید!

آیا سئو برای هر نوع کسب و کاری مهم است؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، شاید از خود بپرسید که آیا سئو واقعاً برای شما هم مهم می باشد یا خیر. شما ممکن است در صنعتی کسب و کار داشته باشید که در آن رقابت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، بنابراین در حال حاضر رتبه اول را داشته باشید یا ممکن است اساسا برای رتبه‌بندی مشکل داشته باشید و از خود می‌پرسید که آیا گزینه‌های دیگری غیر از سئو وجود دارد تا بازدید مورد نیازتان را به شما بدهد.

مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، اگر یک وب سایت برای شرکت خود دارید، سئو مهم است. چه کسب و کار شما جدید باشد یا قدیمی، در حال مبارزه یا موفق، کوچک یا بزرگ، سئو برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. در واقع، حتی اگر شما در صنعت خود تنها  باشید، باز هم سئو مهم است.

در اینجا چند نمونه از صنایع و مشاغلی که می توانند از سئو سود ببرند آورده شده است:

  • تولیدی
  • مراقبت های بهداشتی
  • خرده فروشی
  • خدمات خانگی
  • تهویه مطبوع
  • و غیره…

شاید می پرسید چرا اینطور است؟ یک دلیل بسیار مهم دارد: سئو چیزی است که می توانید کنترل کنید.

چیزهای زیادی در مورد کسب و کار شما وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید. شما نمی توانید زمان ظاهر شدن یک رقیب جدید، نحوه واکنش مشتریانتان به عرضه محصول جدید یا سود سه ماهه خود را کنترل کنید.

اما با سئو می توانید رتبه بندی و تا حدودی تعداد بازدید کنندگانی که به وب‌سایت شما می‌آیند را کنترل نمایید که مستقیماً بر تعداد فروش آنلاین یا پیشرفت شما تأثیر گذاشته و میزان درآمد آنلاین شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر روی بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو سرمایه گذاری کرده اید، سرمایه گذاری مستقیمی بر روی دیده شدن و سودآوری آن انجام داده اید. بنابراین مهم نیست فردا چه اتفاقی می‌افتد، اگر سئوی شما ثابت است و پیشرفت نمی کند، می‌توانید برای کمک به رشد و رونق کسب‌وکارتان روی وردپرسی شو حساب کنید.

به همین دلیل است که سئو بسیار اهمیت دارد و مهم نیست که کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد. بر اساس روشی که موتورهای جستجو در حال توسعه هستند، بعید است که سئو به این زودی اهمیت خود را از دست بدهد.

آیا سئو برای برخی از مشاغل مهمتر از سایرین است؟

آیا سئو برای برخی از مشاغل مهمتر از سایرین است؟

ممکن است برایتان جای سوال باشد که سرمایه گذاری در سئوی وب سایت واقعاً اینقدر مهم است؟ آیا برخی از مشاغل یا صنایع بیش از سایرین به بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارند؟

هر وب سایتی در مورد سئو نیازهای متفاوتی دارد. اما به ندرت تجارت یا صنعت این نیازها را تعیین می کند. معمولاً عواملی مانند گزینه های زیر تاثیر گذارند:

  • جایگاه وب سایت در فرآیند رشد
  • نحوه واکنش بازدیدکنندگان به وب سایت
  • کسب و کار می خواهد برای چه کلمات کلیدی رتبه کسب کند
  • میزان رقابت برای آن کلمات کلیدی
  • اینکه آیا هیچ گونه سئو در گذشته انجام شده است یا خیر
  • اینکه آیا سایت تحت هر نوع جریمه گوگل است یا خیر

جایی که صنعت می تواند تأثیر بگذارد، در رابطه با رقابت است. اگر در حال ایجاد یک فروشگاه آنلاین جواهر هستید و تصمیم دارید که برای کلمه کلیدی “جواهرات” رتبه کسب کنید، سئوی شما پرهزینه تر و وقت گیرتر از سئو برای یک فروشگاه جواهر برای کودکانی است که “جواهرات زیبای کودکان” را هدف قرار می دهد. به این دلیل که رقابت بر روی اولین کلمه کلیدی بسیار بسیار بیشتر است، بنابراین رسیدن به جایگاه های برتر، کار بسیار بیشتری میطلبد.

اگر چه، این امر سئو را برای سایت جواهرات شما مهم تر نمی کند و فقط به این معنی است که با چالش بیشتری همراه خواهد بود. سئو برای هر کسب و کاری، صرف نظر از صنعت یا میزان رقابت آن، به همان اندازه مهم است. باز هم، به این دلیل که شما نمی توانید بسیاری از عواملی را که شما را احاطه کرده اند کنترل کنید اما سئو قابل کنترل است و اگر بتوانید مستقیماً بر ترافیک، رتبه‌بندی و فروش یا پیشرفت وب‌سایت خود تأثیر بگذارید… چرا این کار را نکنید؟

آیا یک کسب و کار می تواند پس از موفقیت آنلاین، سئو را متوقف کند؟

بیایید در نظر بگیریم، چند سال دیگر کسب و کار شما به صورت آنلاین بسیار موفق شده است. وب سایت شما به راحتی لینک ها را به دست می آورد، بازدیدکنندگان به صورت مداوم وارد می شوند و شاهد رشد منظم در فروش هستید. آیا وقتی همه چیز خوب به نظر می رسد می توانید دیگر نگران بهینه سازی موتورهای جستجو نباشید؟

نخیر! مهم نیست که چقدر موفق شده اید، در واقع هرگز نباید بهینه سازی وب سایت خود را متوقف کنید. حتی بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت‌های جهان هنوز از سئو استفاده می‌کنند. با این حال، به دلیل موفقیتشان، ممکن است مقدار زمان و منابعی را که برای هر تاکتیک خاص سئو اختصاص می دهند، تغییر داده باشند.

منظور ما این است که به عنوان مثال اگر وب‌سایت شما جدید بوده و می‌خواهید برای آن اعتبار بدست آورید، ممکن است لینکهای زیادی برای آن ایجاد کنید و در عرض پنج سال متوجه شوید که لینک های زیادی به دست آورده اید. این لزوماً به این معنی نیست که باید ایجاد لینک را به طور کامل متوقف نمایید بلکه می توانید مدت زمانی را که برای توسعه دستی صرف می کنید، کاهش دهید.

اما وقتی صحبت از سئو می شود، هیچ چیز قطعی نیست. در حال حاضر، گوگل به تعداد، کیفیت و ارتباط لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند، اهمیت زیادی می دهد. در عین حال، چند هفته دیگر، می تواند اعلام کند که لینک ها دیگر آنقدر مهم نیستند و میزان محتوایی که در اختیار دارید نقش بیشتری در تعیین رتبه شما دارد.

از آنجایی که سئو همیشه در حال تغییر است، بسیار اهمیت دارد که از خود راضی نباشید، یا تصور نکنید که سایت شما در وضعیت فعلی خود، همیشه در رتبه ای که بوده است قرار می گیرد. موتورهای جستجو به تازگی محتوای شما و همچنین نحوه لینک دادن سایت های دیگر به شما را در نظر می گیرند. اگر محتوای خود را به روز نکنید، ممکن است لینک های جدیدی به دست نیاورید و سایت شما به مرور زمان ارتباط خود را از دست بدهد.

رقبای شما همیشه در تلاش اند تا از شما پیشی بگیرند و موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند. تا زمانی که با بهینه سازی وب سایت خود پیشرفت نکنید، شانس زیادی برای حفظ موفقیتی که به صورت آنلاین بدست آورده اید نخواهید داشت.

بنابراین، به طور خلاصه پاسخ “خیر” است.

پس از موفقیت نیز نباید سئو را متوقف کنید. اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً متوجه خواهید شد که موفقیت شما بسیار کوتاه مدت است.

“وردپرسی شو” را به عنوان شرکت سئو مورد اعتماد خود انتخاب کنید

اگر به دنبال شرکتی هستید که به شما کمک کند تا در رتبه‌بندی موتورهای جستجو قرار بگیرید، چرا با پشتیبانی “وردپرسی شو” تماس نگیرید؟

هنوز متقاعد نشده اید که سئو برای شما مناسب است؟ ما خدمات سئو تضمین شده ای ارائه می دهیم و اگر نتایج مثبتی مشاهده نکردید، هزینه پرداخت شده شما را پس خواهیم داد.

خوشحال می‌شویم به هر سؤالی درباره پلن های سئو یا روش‌هایی که برای بهبود بازدید وب سایت شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنیم پاسخ دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.