با عضویت در سایت تخفیف 500 هزار تومنی دریافت کن!
پس از عضویت کد تخفیف براتون ارسال میشه!
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرصت به پایان رسید

افزایش فروش با طراحی سایت چقدر خواهد بود؟

اینکه افزایش فروش با طراحی سایت چقدر خواهد بود، بسیار مهم است. همانطور که احتمالا تا به الان متوجه شده اید، اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما می باشد. به حدی که دنیای آنلاین به منبعی برای تعامل مشتریان با شرکت ها تبدیل شده است. پس جای تعجب نیست که نحوه طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی بر فروش و درآمد شما داشته باشد.

اما داشتن سایت دقیقا چقدر فروش را افزایش می دهد؟ بیایید این موضوع را بررسی کنیم.

حضور آنلاین و طراحی وب سایت چقدر اهمیت دارد؟

اینترنت به کانون تحقیقات برای مشتریان تبدیل شده است. در واقع، آنقدر یکپارچه شده است که کاربران مدرن می توانند قبل از خرید (بسته به نوع محصول)، بین 20 تا 500 محصول مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

افزایش شدیدی نیز در این نوع خریدها رخ داده است. ضریب نفوذ فروش اینترنتی در سال 2020 به بالاترین حد خود رسید و 21.3 درصد بود که نسبت به 14.3 درصد در سال 2018، افزایش داشت.

بنابراین، وقتی به این سوال که “افزایش فروش با طراحی سایت چقدر خواهد بود؟” فکر می کنید، ارقام بالا نشان می دهند که در آینده طراحی سایت، برای مشاغل مهم تر می شود.

فرصت های افزایش فروش با طراحی سایت بیشتر می شود

طراحی وب سایت، به لطف خواسته های مشتریان مدرن، تبدیل به یک امر ضروری شده است. بدون آن، ایجاد اعتمادی که برای موفقیت در کسب و کار نیاز دارید، بسیار دشوار می شود. اما، این بدان معنا نیست که وب سایت شما صرفاً وجهه نمایشی دارد. در واقع می تواند مزیت های زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

فرصت های افزایش فروش

در واقع طراحی سایت یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فروش است. برای درک این موضوع، در نظر بگیرید که می توانید:

  • به مشتریان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا می کنید. یک کسب و کار همیشه با تعداد مشتریان احتمالی که به آنها دسترسی دارند، محدود می شود. اگر فقط در یک مکان فیزیکی به صورت محلی فعالیت می کنید، مجموعه مشتریان محدود به همان مکان خواهد بود. از سوی دیگر، یک وب سایت می تواند شما را به هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد، در سراسر کشور و فراتر از آن متصل کند.
  • فروش و پشتیبانی 24 ساعته. روش های سنتی فروش و پشتیبانی، محدود به ساعات کاری هستند. با این حال، از طریق طراحی سایت می توانید دسترسی شبانه روزی را برای مشتریان خود فراهم کنید. اگر آنها ناگهان در ساعت سه صبح تمایل به خرید یکی از محصولات شما داشته باشند، هیچ چیز مانع آنها نمی شود. پرسش‌های متداول و محتوای سایت نیز می‌تواند به مشتریان کمک کند تا پاسخ سوالات مختلف را بیابند، بدون اینکه نیازی به تماس با پشتیبانی، منتظر ماندن پشت خط تلفن و غیره باشد. یک وب سایت، همواره در صورت نیاز، آماده ارائه خدمات به مشتریان است.
  • یک منبع اطلاعاتی ایجاد کنید. مشتریان احتمالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارتان می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند. به عنوان مثال، بازاریابی دیجیتال اغلب مشتریان را به سمت وب سایت شرکت می فرستد تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد یک برند، محصول یا پیشنهاد خاص پیدا کنند. اما حتی با بازاریابی سنتی‌تر برون‌ مرزی مانند تلویزیون، رادیو، مجلات و مواردی از این قبیل، اگر مشتریان به برند یا محصول شما علاقه مند شوند، به صورت آنلاین آن را جستجو می‌کنند. اگر وب‌سایتی نداشته باشید، آنها جایی برای ارتباط با شما نخواهند داشت و فرصت مهمی را برای تعامل بیشتر با آنها از دست می‌دهید.
  • افزایش فروش با طراحی سایت. طراحی وب سایت نه تنها به افزایش فروش آنلاین شما کمک می کند، بلکه فروش آفلاین بیشتری نیز ایجاد می نماید. در واقع، تحقیق آنلاین و خرید آفلاین (و بالعکس) بیش از 80 درصد از فروش اکثر محصولات را به خود اختصاص می دهد. بنابراین، طراحی سایت مرحله‌ای حیاتی در جذب مشتری است که در رویکردهای سنتی‌تر، به سادگی در دسترس نخواهد بود.
  • امکان تعامل بیشتر را فراهم می کند. داشتن سایت این فرصت را فراهم می‌کند که به شیوه‌ های مختلف با افراد به عنوان یک کسب‌وکار آشنا شوید. هر محتوایی که تولید می کنید، زمانی در ایجاد تعامل موثر خواهد بود که برای مشتریان با ارزش باشد. این ویژگی، به ایجاد وفاداری و در نهایت افزایش فروش با طراحی سایت کمک می کند.

در نهایت، طراحی سایت یک کانال فروش همیشه فعال را در اختیارتان قرار می دهد که  فرصت های زیادی را برای افزایش درآمد و جذب مخاطب ایجاد می کند. با این حال، صرفا طراحی سایت تضمینی برای موفقیت نیست.

سئو بسیار اهمیت دارد

یکی از بزرگترین ملاحظات برای افزایش فروش با طراحی سایت، سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) است. موتورهای جستجو، وب سایت ها را بر اساس ارتباط و سایر معیارها، رتبه بندی می کنند. به همین دلیل است که وقتی عبارات جستجو را در گوگل تایپ می کنید (یا هر موتور جستجوی دیگر)، نتایجی که نمایش داده می شوند، منعکس کننده آنچه که به دنبال آن هستید، خواهند بود.

سئو بسیار اهمیت دارد

بنابراین، سئو را به عنوان راهی برای نشان دادن خدمات خود، مانند کاری که انجام می دهید یا محصولی که می فروشید در نظر بگیرید. این کار را می توان از طریق انتخاب کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی، تولید محتوا و موارد دیگر انجام داد. از طریق اجرای سئوی دقیق و استراتژیک روی وب سایت خود، می توانید شانس خود را برای جذب مشتریان احتمالی و افزایش فروش، بیشتر کنید.

اگر می خواهید افزایش فروش با طراحی سایت داشته باشید و ترافیک آنلاین را افزایش دهید، استفاده صحیح از سئو ضروری است.

سئو دو بخش دارد:

  • کیفیت ترافیک. بازدیدکنندگانی که دریافت می کنید باید واقعاً به دنبال محصولات و خدماتی باشند که شما ارائه می دهید. اگر کسی که به دنبال مجله تایم (به معنی زمان) است به وب سایتی در مورد ماهیت متافیزیکی زمان هدایت شود، هم برای بازدیدکننده و هم برای سایت مناسب نخواهد بود.
  • مقدار ترافیک. تشویق هر چه بیشتر افراد علاقه مند به کلیک کردن بر روی سایت شما، باعث افزایش ترافیک و فروش، از طریق افزایش ارتباط می شود.

سئو بسیار مهم است زیرا برخلاف تبلیغات که بخش قابل توجهی از نتایج جستجو را تشکیل می دهند، هزینه ترافیک ارگانیک چه ده عدد یا صد میلیون بازدید کننده داشته باشید، تقریبا یکسان خواهد بود.

پس ارزش این را دارد که از یک متخصص سئو کمک بگیرید تا ترافیک مربوطه را از دست ندهید.

طراحی سایت زیبا و حرفه ای را فراموش نکنید

از سوی دیگر، طراحی زیبا و چشم نواز، بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه می دارد. حداقل در این مورد، ظاهر واقعاً مهم است. 38 درصد از افراد در صورت غیر جذاب بودن وب سایت، دیگر به سایت باز نمی گردند. نه تنها جلوه های بصری خوب بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، بلکه یک طراحی وب سایت با دقت، کاربردی نیز خواهد بود و استفاده از آن آسان تر است. بنابراین، طراحی زیبای وب سایت شما برای مدرن به نظر رسیدن، این قدرت را دارد که اعتبار شما را ارتقا دهد، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و موجب افزایش فروش آنلاین شود.

بنابراین، افزایش فروش با طراحی سایت چقدر خواهد بود؟

همانطور که دیدیم، وب سایت ها برای یک تجارت مدرن بسیار ضروری هستند و حتی می توانند فروش و درآمد را افزایش دهند. اما دقیقا چقدر؟

خوب، پاسخ این است: هر چقدر که شما بخواهید! در واقع همه چیز به تلاش و تاکتیک هایی که برای وب سایت خود به کار می برید، برمی گردد.

6 راه برای افزایش فروش وب سایت

بیایید نگاهی به برخی از مهم‌ترین روش ها برای افزایش بهره وری وب‌سایت، بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش آنلاین بیندازیم.

1. بهینه سازی برای موبایل

موبایل در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای دسترسی به اینترنت است. در حال حاضر تقریباً 60 درصد از تمام جستجوهای آنلاین با دستگاه تلفن همراه انجام می شود و تا سال 2025، نزدیک به 73 درصد از کاربران اینترنت تنها از طریق موبایل به اینترنت دسترسی خواهند داشت. ارقامی مانند این را نمی توان به سادگی نادیده گرفت.

بهینه سازی برای ترافیک موبایل و داشتن یک طراحی سازگار با موبایل ضروری است. از تأثیر اندازه صفحه نمایش موبایل آگاه باشید زیرا می‌تواند ناوبری و نحوه پر کردن فرم را کاملاً تغییر دهد و همچنین با کوچک کردن تصاویر، تجربه کاربری بدی را رقم بزند. وب‌سایت‌های واکنش‌گرا نیاز به لود سریع تصاویر و فرم‌ها نیز دارند.

2. بهبود تجربه مشتری در سایت

نکته کلیدی این است که همه چیز را برای بازدیدکنندگان خود به صورت یکپارچه قرار دهید. این کار به سادگی می تواند موجب اطمینان از همسویی صفحات فرود با محتوای بازاریابی باشد. به طور کلی، حفظ ثبات در وب سایت مهم است زیرا به ایجاد یک تجربه کاربری خوب کمک می کند. با این حال، احتمالاً مهمترین نکته، فرآیند پرداخت است. تقریبا 70 درصد از سبد خرید ها رها می شوند، بنابراین این یک فرصت بزرگ برای افزایش فروش آنلاین است.

اطمینان حاصل کنید که از موانع غیرضروری مانند قرار دادن مراحل بیش از حد در مسیر خرید، اضافه کردن تعداد زیادی فیلد به فرم ها یا عدم شفافیت کافی در مورد هزینه های حمل و نقل، جلوگیری کنید. به طور کلی، آن را ساده نگه دارید.

بهینه سازی برای موبایل

3. با توصیفات و مطالعات موردی اعتماد ایجاد کنید

پیش از این در مورد ارزش طراحی وب سایت در ایجاد اعتماد صحبت کردیم، اما یکی دیگر از روش های فوق العاده برای انجام آن، استفاده از اثبات اجتماعی است؛ یک پدیده روانی که در آن افراد تمایل به پیروی از اعمال دیگران دارند.

استفاده از اثبات اجتماعی اینگونه است که به بازدیدکنندگان بگویید سایر مشتریان درباره شما به عنوان یک برند چه فکر و چه احساسی دارند. ترکیب بازخورد مستقیم از مشتریان راضی یا استفاده از ویدیوهای تست توسط کاربران و بررسی نقل قول ها و رتبه بندی سایت، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

حتی می توانید خودتان از مشتریان نظرسنجی کنید تا ببینید آنها در مورد شما چه فکری می کنند و سپس نتایج را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

4. ارائه پشتیبانی بهتر

یکی از راه هایی که  به راحتی می تواند منجر به از دست رفتن فروش شما شود، عدم ارائه پشتیبانی به بازدیدکنندگان سردرگم یا کسانی است که سوال دارند. فراهم سازی شرایط ارائه اطلاعات و اطمینان خاطر برای از بین بردن هرگونه عدم قطعیت، بسیار مهم است. بدون این پشتیبانی، مشتریان احتمالی به راحتی از سایت خارج خواهند شد.

با افزودن یک پایگاه دانش یا حداقل بخش سوالات متداول، دسترسی سریع و آسان به پاسخ‌های متداول‌ترین سوالات را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. از چت بات ها نیز می توان برای ارائه نوع مشابهی از خدمات استفاده کرد اما به شیوه ای تعاملی تر و جذاب تر.

5. هدف مشتری را در نظر بگیرید

هنگامی که یک بازدیدکننده با ورود و درگیر شدن با وب سایت شما، علاقه خود را نشان داد، او را از دست ندهید. این کار می تواند موجب شود تا یک فروش احتمالی از دست بدهید.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید مشتریان احتمالی را علاقه مند نگه دارید. پیشنهادات پاپ آپ و “فراخوان برای اقدام” معمولا زمانی که بازدیدکنندگان در سایت حضور دارند، استفاده می شود، اما مراقب باشید که بازدیدکنندگان خود را با پیشنهادات بیش از حد، تحت فشار قرار ندهید.

یادآوری از طریق پیام نیز گزینه خوبی است. برای مثال، اگر بازدیدکننده ای در خبرنامه شما ثبت نام کرد، حتما پیشنهادات مربوطه را در آینده برای او ارسال کنید. ایمیل‌ سبدهای خرید رها شده بسیار موثر هستند و نرخ تبدیل قابل توجه 18.64 درصدی دارند.

6. ایجاد فوریت

هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما رسیدند، ایجاد حس فوریت کمک می کند تا آنها را برای خرید متقاعد کنید. چند گزینه وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید. یکی از این موارد، افزودن عبارت “فقط X عدد باقی مانده” از محصولات خاص و ایجاد رویکرد کمبود می باشد. بازدیدکنندگان به طور غریزی نمی خواهند فرصت را از دست بدهند. روش دیگر، استفاده از تایمرهای شمارش معکوس در پیشنهادات است که نشان داده 8.6 درصد تبدیل را افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید: همه چیز به مشتری مربوط می شود

ممکن است وب سایت متعلق به شما باشد، اما برای مشتریان کار می کند. مهم نیست که چه اقدامات خاصی انجام می دهید، همیشه تأثیر آن را روی مشتری در نظر داشته باشید. گرفتار شدن در ایجاد وب سایتی که فکر می کنید جالب به نظر می رسد بسیار آسان است، اما در نهایت استفاده از آن به یک کابوس تبدیل می شود.

خود را به جای مشتری بگذارید و بپرسید، “آیا این سایت کار را برای من آسان تر می کند؟” مطمئنا این بهترین راه برای بازدید بیشتر از وب سایت و افزایش فروش برای کسب و کار شما است.

چند امتیاز داره؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.