با عضویت در سایت تخفیف 500 هزار تومنی دریافت کن!
پس از عضویت کد تخفیف براتون ارسال میشه!
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرصت به پایان رسید

طراحی سایت رایگان: مزایا و معایب

طراحی سایت رایگان یک جستجوی محبوب در گوگل است. جای تعجب ندارد، زیرا وقتی بدون هیچ هزینه ای می توانید سایت راه اندازی نمایید چرا باید برای طراحی سایت هزینه کنید؟ با این حال، یک وب سایت رایگان معایب قابل توجهی دارد. شاید برایتان سوال باشد که این معایب چیست؟

طراحی سایت رایگان

طراحی سایت رایگان

یک وب سایت با اسکریپت رایگان ایجاد کنید. چیزی که حدود 10 سال پیش فقط برای تعداد کمی از افراد حوزه IT قابل درک بود اما اکنون برای همه در دسترس است. با اسکریپت طراحی سایت رایگان، همه می توانند وب سایت حرفه ای خود را طراحی و راه اندازی کنند. بنابراین، وقتی می توانید از یک وب سایت رایگان استفاده نمایید، چرا باید برای آن هزینه پرداخت کنید؟

مزیت بزرگ

بزرگترین مزیت یک وب سایت رایگان می تواند این باشد: رایگان است! «وب سایت رایگان خود را ایجاد کنید»، این همان پیشنهادی است که امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و سرور به شما ارائه می دهند. البته، شنیدن آن شاید فوق العاده به نظر برسد!

معایب زیاد طراحی سایت رایگان

اما فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. شما نمی توانید خدماتی که با یک طراحی سایت رایگان و طراحی سایت غیر رایگان دریافت می کنید را مقایسه نمایید.

این موضوع بستگی به اهمیت وب سایت برای شما دارد:

1. وب سایت رایگان با نام دامنه شرکت ارائه دهنده

وب سایت رایگان با نام دامنه شرکت ارائه دهنده

اگر از یک اسکریپت رایگان برای طراحی سایت رایگان استفاده کنید و هیچ نام دامنه ای با آن ارائه نمی شود، وب سایت شما در آدرسی مانند زیر قابل مشاهده خواهد بود:

https://www.domain.ir/titlewebsite/customer.html

این آدرس غیر اختصاصی و به خاطر سپردن آن دشوار است که بازدید شما را در موتورهای جستجو کاهش می دهد. حتی اگر برای وب سایت خود عنوان خاصی را انتخاب کنید باز هم نتیجه بخش نخواهد بود. موتورهای جستجویی مانند گوگل، ترجیح می دهند آدرس ها بسیار راحت به خاطر سپرده شوند.

بنابراین، شما یک وب سایت رایگان خواهید داشت اما در اینترنت قابل مشاهده نیستید. بسیار خوش شانس خواهید بود اگر بازدیدکنندگان، سایت شما را از طریق جستجو بیابند. اگر می خواهید بازدیدکننده داشته باشید، بهتر است از یک وب سایت رایگان تحت نام دامنه غیر اختصاصی، استفاده نکنید.

طراحی سایت رایگان تحت نام دامنه اختصاصی خود، قطعا انتخاب بهتری خواهد بود. در وهله اول، شانس خود را برای دیده شدن در موتورهای جستجویی مانند گوگل افزایش می دهید. نام دامنه شما (عنوان وب سایت شما) باید یک آدرس خاص و به خاطر سپردن آن آسان باشد. در مراحل بعدی، انتشار محتوای جدید به صورت منظم، موجب افزایش بیشتر بازدید شما خواهد شد.

2. آدرس ایمیل منحصر به فرد نخواهید داشت

یک سایت رایگان، شامل ایمیل نمی شود. بنابراین ایمیل و وب سایت شما با یکدیگر ارتباط نخواهند داشت. پیام‌ها به آدرس های ایمیل رایگان مانند Gmail، Hotmail یا Yahoo ارسال خواهند شد، مانند:

  • websitename@gmail.com
  • websitename@hotmail.com
  • websitename@yahoo.com

در این صورت، به جای تبلیغ کسب و کار خود، این سایت ها را تبلیغ می کنید. اما سوال اینجاست که اگر می خواهید در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشید آیا این مورد برای شما مناسب خواهد بود؟

دامنه خود را با یک آدرس ایمیل خاص و منحصر به فرد مرتبط کنید، مانند:

  • name@websitename.ir
  • info@websitename.ir

به این ترتیب، شما پیام ها را مستقیماً در inbox ایمیل خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، هر بار که ایمیلی ارسال یا دریافت می کنید، برند خود را تبلیغ می نمایید.

3. هاست رایگان بدون هیچ گونه تضمین

هاست-رایگان-بدون-هیچ-گونه-تضمین

طراحی سایت رایگان، ارائه یک هاست معتبر و قابل اعتماد را تضمین نمی کند. اگر یک وبلاگ سرگرمی با بازدیدکنندگان کمی دارید، معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی شود.

اما چنانچه یک تجارت آنلاین دارید و به اینترنت وابسته هستید، آفلاین شدن وب سایت، حتی برای چند دقیقه، برای شما مناسب نخواهد بود. شما نیاز به یک هاست حرفه ای، معتبر و اتصال به اینترنت 24/7 بدون توقف دارید.

4. شامل پشتیبانی رایگان نمی شود

اگر برای نگهداری وب سایت خود با مشکل مواجه شوید، دریافت کمک عالی خواهد بود. متاسفانه یک طراحی سایت رایگان، شامل پشتیبانی رایگان نمی شود. بلکه بالعکس، شما باید برای پشتیبانی هزینه پرداخت کنید.

طراحی سایت پولی و غیر رایگان بهترین گزینه است. شما می توانید هر زمان که نیاز باشد با بخش پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

5. شخصی سازی وب سایت پیچیده خواهد بود

هنگام شروع کار، مزیت های یک طراحی سایت رایگان می تواند بسیار زیاد و جالب باشد. استفاده از یک رابط کاربری بصری بدون نیاز به دانش فنی، مفید خواهد بود.

مشکل زمانی شروع می شود که دانش طراحی سایت بیشتری به دست می آورید و قصد دارید وب سایت خود را به روز کنید. اعمال تغییرات در قالب های موجود نه تنها دشوار است بلکه اغلب هزینه بر نیز خواهند بود.

بنابراین قبل از شروع کار، از خود بپرسید که هدف نهایی شما چیست. وب سایت شما صرفا یک وب سایت سرگرمی باقی خواهد ماند یا قصد دارید آن را به تجارت حرفه ای خود تبدیل کنید؟ اگر دومی را انتخاب کرده اید، پس یک وب سایت رایگان با یک طراحی ثابت و آماده، بهترین انتخاب نیست.

طراحی سایت رایگان یا پولی؟

ما هیچ مخالفتی با طراحی سایت رایگان نداریم. اگر از وب سایت خود به عنوان یک وبلاگ شخصی و جهت تولید محتوا استفاده می کنید، ممکن است انتخاب خوبی باشد. اما اگر برای کسب و کار خود به یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید، باید چند نکته دیگر را در نظر بگیرید:

  • نام دامنه – اگر می خواهید وب سایت شما به راحتی پیدا شود باید یک دامنه منحصر به فرد داشته باشید.
  • آدرس ایمیل – اگر می‌خواهید برند کسب و کار خود را گسترش دهید.
  • هاست معتبر – اگر تمایل دارید وب سایت شما همیشه در دسترس باشد.
  • پشتیبانی مشتریان و فنی – اگر به کمک نیاز دارید.
  • شخصی سازی – اگر می خواهید امکانات وب سایت خود را گسترش دهید.

از خود بپرسید که آیا مزایای یک طراحی سایت رایگان، مضرات آن را از بین می برد؟ آیا می خواهید یک سایت شخصی با تعداد بازدیدکننده کم داشته باشید یا وب سایتی موفق که بتواند در آینده رشد کند؟ برای مورد دوم، پرداخت هزینه برای طراحی سایت غیر رایگان، بهترین گزینه است. انتخاب با شماست!

در وب سایت ما امکان طراحی سایت با هر بودجه ای فراهم شده است. پیشنهاد ما همواره استفاده از پلن های استاندارد با ارائه امکانات حرفه ای برای سایت های بزرگ فروشگاهی، شرکتی و شخصی است. جهت مشاهده پلن ها می توانید وارد صفحه زیر شوید:

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت شخصی و ساده را دارید می توانید از پلن ویژه ما استفاده کنید:

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.