با عضویت در سایت تخفیف 500 هزار تومنی دریافت کن!
پس از عضویت کد تخفیف براتون ارسال میشه!
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرصت به پایان رسید

مزایای وب سایت فروشگاهی: 10 دلیل برای اینکه چرا هر کسب و کاری به آن نیاز دارد

آیا کسب و کار شما واقعاً به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارد؟ ممکن است به این فکر کرده باشید که کسب و کار فروشگاهی شما چگونه می تواند از یک وب سایت بهره مند شود و آیا زمان ایجاد آن فرا رسیده است. اما به عنوان صاحب یک  کسب و کار کوچک، آیا ارزشش دارد که برای فروش محصولات یک وب سایت داشته باشید؟ یا باید به فروش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و بازارهای آنلاین ادامه دهید؟

برای یافتن پاسخ این سؤالات و مزایای فروش از طریق یک وب سایت برای کسب و کار فروشگاهی، ادامه مقاله را از دست ندهید.

مزایای یک وب سایت فروشگاهی: 10 دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به آن نیاز دارد

وب سایت فروشگاهی

1. حفظ مشتریان آسان تر است

با یک فروشگاه آنلاین، شما از مزیتی برخوردار خواهید شد که برای صاحبان مشاغلی که از دیگر اشکال تجارت استفاده می کنند، انجام آن دشوار خواهد بود. آن هم حفظ مشتریان است.

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای فروش بیشتر، این است که مشتریان قبلی خود را مجبور کنید تا به شما وفادار بمانند و مجددا خرید کنند. وقتی در بازارهای آنلاین مانند آمازون فروش انجام می دهید، بازگرداندن مشتریان بسیار سخت است.

اما، وب سایت های فروشگاهی مملو از ویژگی هایی هستند که به شما کمک می کنند تا مشتریان را به راحتی حفظ کنید. به عنوان مثال، از طریق حساب کاربری مشتریان در فروشگاه آنلاین خود، می توانید اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و برای ارسال پیام‌های شخصی، استفاده نمایید.

در لیست زیر برخی از امکانات دیگر وب سایت های فروشگاهی ذکر شده است که منجر به حفظ مشتریان می شوند:

  • برای مشتریان قبلی خود فروش تخفیفی ویژه راه اندازی کنید تا دوباره خرید کنند
  • پشتیبانی خوب و به موقع از مشتری را در فروشگاه خود ارائه دهید: ابزارهایی مانند چت زنده به شما کمک می کنند تا با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و سطح مناسبی از پشتیبانی را به آنها ارائه دهید.
  • برای اعلام عرضه محصول جدید یا زمانی که فروش ویژه دارید، ایمیل ارسال کنید

2. به شما قدرت شکست رقبا را می دهد

اکثر فروشندگان آنلاین می گویند که رقابت با فروشندگان بزرگ یکی از بزرگترین چالش ها در رشد تجارت آنهاست. این چالش برای سال های آینده ادامه خواهد داشت زیرا کسب و کارهای بیشتری مسیر تجارت الکترونیک را انتخاب می کنند.

آیا می توان از رقبای خود متمایز شد و مشتری جذب کرد؟ آیا قیمت گذاری رقابتی تنها راه موفقیت در تجارت الکترونیک است؟

به نظر می رسد که خریداران برای خرید آنلاین به دنبال انتخاب محصولاتی با کمترین قیمت هستند اما حقیقت این است که اگر محصولات شما ویژگی ها و ظاهر بهتری داشته باشند و بتوانید آنها را به درستی نمایش دهید، امکان جذب خریداران را خواهند داشت.

یک فروشگاه آنلاین در این بخش کاربرد دارد. راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، اولین قدم برای تبدیل شدن به برندی است که مستقیما با مشتری در ارتباط می باشد.

در واقع، 59 درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط موافق بودند که داشتن یک وب سایت فروشگاهی به معنای رقابت کمتر در مقایسه با سایر روش‌های تجارت الکترونیک است.

ساختن یک برند برای کسب و کارتان نشان می دهد که چقدر با سایرین متفاوت هستید. مهم نیست که محصولات شما چقدر عمومی هستند، وب سایت های فروشگاهی این پتانسیل را به شما ارائه می دهند که خود را از رقبا متمایز کنید.

توانایی رقابت با برندها شاید بزرگترین مزیت یک وب سایت فروشگاهی باشد.

در لیست زیر برخی از ویژگی های وب سایت فروشگاهی ذکر شده است که به شما کمک می کنند رقبا را شکست دهید:

  • پیشنهادات و تخفیف ها را در فروشگاه آنلاین خود اجرا کنید تا از رقبا متمایز شوید.
  • نقدها و نظرات مشتریان را به نمایش بگذارید.
  • بهترین شیوه های سئو را اعمال کنید تا نسبت به رقبای خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو برتری داشته باشید.
  • با تم های زیبا و فراهم سازی شرایط استفاده آسان از فروشگاه، تجربه کاربری شگفت انگیزی را در وب سایت خود ارائه دهید.

رقابت کمتر به معنای فروش بیشتر نیز هست. در بخش بعدی بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.

3. حجم فروش بیشتر

راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار شما منجر به فروش بیشتر می شود که هدف نهایی هر کسب و کار است.

نیمی از صاحبان مشاغل دارای وب سایت های فروشگاهی که در نظرسنجی شرکت کردند، ادعا می کنند که در مقایسه با سایر روش های تجارت (بازارهای آنلاین و تجارت در شبکه های اجتماعی) فروش بیشتری دارند.

اما چگونه یک کسب و کار با یک فروشگاه آنلاین فروش بیشتری کسب می کند؟ اولاً، مشتری مجبور نیست برای درخواست قیمت و ثبت سفارش در یک پلتفرم رسانه اجتماعی رفت و آمد کند.

تنها کاری که مشتری برای خرید محصولات شما باید انجام دهد این است که از فروشگاه شما بازدید کند، آن را بررسی کرده و برای ثبت سفارش کلیک کند. هرچه خرید برای مشتریان آسان تر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

وب سایت های فروشگاهی دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مشتریان را به سرعت ترغیب کنید. در ادامه چند ویژگی دیگر ذکر شده است که در یک فروشگاه آنلاین می تواند منجر به فروش بیشتر می شود:

  • چندین روش پرداخت به طوری که مشتریان بتوانند به هر نحوی که می خواهند و از طریق یک درگاه امن، پرداخت انجام دهند.
  • اطلاعات مشتری: درباره خریداران خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد تا بتوانید تجربه اختصاصی به آنها ارائه دهید.
  • ابزارهای بازاریابی برای اجرای کمپین های موفق و افزایش فروش
  • ایجاد پاپ آپ و فرم‌هایی برای ارائه تخفیف به بازدیدکنندگان فروشگاه و ترغیب سریع‌تر آنها برای خرید

4. هزینه کمتر راه اندازی

اگر تنها چیزی که شما را از راه اندازی وب سایت فروشگاهی باز می دارد نگرانی در مورد سرمایه اولیه است، مجددا به آن فکر کنید! ارتقاء کسب و کار شما به فناوری جدید، ممکن است گران به نظر برسد اما شما می توانید یک وب سایت فروشگاهی را با هزینه ای اندک راه اندازی کنید.

می توانید برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی در سایتیک ثبت نام کنید. سپس در کوتاه ترین زمان ممکن یک وب سایت فروشگاهی کامل دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد سریعا فروش آنلاین را شروع کنید.

5. شروع آسان

راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی با سایتیک ساده‌تر از همیشه است و کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا تنها طی چند روز، فروش آنلاین انجام دهند.

علاوه بر این، پشتیبانی مادام العمر، امکان دریافت ای نماد و مجوزهای دیگر، درگاه پرداخت، ارسال پست و تیپاکس و خدمات مقرون به صرفه دیگر نیز از مزایای سایتیک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک وب سایت فروشگاهی در sitic.ir می توانید با ما در تماس باشید:

6. جذب مشتریان مناسب

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، به دلیل ناتوانی در هدف قرار دادن مشتریان مناسب شکست می خورند. در یک محیط خرید مجازی، ممکن است محصول شما در میان تعداد بی‌شمار محصولات دیگر که سایر کسب‌وکارها در تلاش برای فروش آنها هستند، گم شود.

با یک وب سایت فروشگاهی، می توانید مشتریانی را به صورت آنلاین پیدا کنید که علاقه مند به خرید از شما هستند. به طور عمده دو راه برای جذب مشتریان مناسب به فروشگاه آنلاین شما وجود دارد:

  • وب‌سایت فروشگاهی خود را برای جستجو سازگار کنید: با کمک ابزارهای سئو، فروشگاه خود را بهینه کنید و به مشتریان اجازه دهید وقتی محصولات را در گوگل جستجو می‌کنند، شما را بیابند. این یک راه طبیعی برای جلب توجه به فروشگاه آنلاین شما، بدون صرف هزینه است.
  • تبلیغات در فروشگاه آنلاین: می توانید گروهی از مشتریان را هدف قرار دهید، تبلیغات دیجیتالی را اجرا کنید و آنها را به فروشگاه آنلاین خود هدایت نمایید تا فروش بیشتری داشته باشید.

فروشگاه های طراحی شده توسط ما، دارای ابزارهای موردنیاز هستند که به شما کمک می‌کنند مشتریان مناسب را هدف قرار دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

7. سود بیشتر

سود کسب و کار به طیف گسترده ای از عوامل بستگی دارد و برای هر کسب و کار متفاوت است.

در ادامه ذکر می شود که چگونه فروش در وب سایت شما، بر سود فروشگاه تأثیر می گذارد. شما به عنوان مالک کسب و کار، قیمت های خود را بر اساس هزینه های تجاری تعیین می کنید و می توانید حاشیه سودی را انتخاب کنید که به نفع درآمد شما باشد.

هنگام فروش در یک بازار آنلاین (marketplace)، آنها می توانند قیمت شما را به نفع تامین کننده دیگری کاهش دهند و فروش و سود کمتری را برای شما به ارمغان بیاورند اما وقتی نوبت به فروش در فروشگاه خودتان می‌رسد، این مشکل برطرف می‌شود.

جدا از موضوع قیمت گذاری، فروشگاه های آنلاین اندازه گیری سود کسب و کار را آسان تر می کنند. در وب سایت های تجارت الکترونیک ایجاد شده توسط سایتیک، ابزارهایی برای پیگیری تعداد سفارش‌ها و تراکنش‌ها در اختیار خواهید داشت. این داده ها به شما کمک می کنند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرید و سود را افزایش دهید.

8. مدیریت کارآمد کسب و کار

کارهای مربوط به کسب و کار زمان قابل توجهی را می طلبد، از جمع آوری سفارشات گرفته تا ارسال محصولات. اما می توانید یک وب سایت فروشگاهی را به راحتی همراه با یک شغل تمام وقت یا خانه دار بودن، راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی وب سایت، نیازی به صرف زمان زیادی برای مدیریت کسب و کار ندارید. زیرا بسیاری از فرآیندها خودکار بوده و تنها با چند کلیک از داشبورد فروشگاه شما قابل کنترل هستند.

در ادامه چند روش برای صرفه جویی در زمان و مدیریت کارآمد کسب و کار در وب سایت فروشگاه طراحی شده توسط سایتیک، آورده شده است:

  • تمام سفارشات محصولات شما به صورت خودکار جمع آوری و ذخیره می شوند که می توانید آنها را در داشبورد فروشگاه مدیریت کنید.
  • ایمیل های تکمیل سفارش خودکار را برای مشتریان ارسال کنید.
  • ابزارهایی برای تولید فاکتورها
  • میزان موفقیت فروش خود را پیگیری کنید.

9. احتمال خطا و تاخیر کمتر

بزرگترین عاملی که مشتریان را از خرید در یک کسب و کار جدید باز می دارد، عدم اعتماد است. آنها از تقلب مالی و تاخیر در حمل و نقل و غیره می ترسند.

یک وب سایت فروشگاهی مناسب نه تنها باعث ایجاد اعتماد می شود، بلکه احتمال کمتری برای ایجاد خطاهای فنی مانند خطا در پرداخت دارد. در فروشگاه اینترنتی طراحی شده توسط ما، می‌توانید به‌طور ایمن پرداخت‌ها را جمع‌آوری کرده و به سرعت آنها را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

تأخیر در تحویل محصول یکی از مشکلات عمده عدم رضایت مشتری است و میلیون‌ها تومان برای کسب‌وکارها هزینه دارد. برای کمک به غلبه بر این چالش، وب سایت فروشگاهی طراحی شده توسط سایتیک، به شما این امکان را می‌دهد که یک شرکت حمل‌ونقل قابل اعتماد انتخاب کنید تا از تحویل به موقع درب منزل مطمئن شوید.

10. پتانسیل گسترش کسب و کار آنلاین

همانطور که فروش کسب و کار شما افزایش می یابد، به استراتژی های جدیدی برای افزایش بیشتر آن نیاز خواهید داشت. به همین دلیل، یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید که با رشد کسب و کار شما هماهنگ باشد. شما به راحتی می توانید با ارتقا سایت خود، به تقاضای بازار و نیازهای مشتری خود پاسخ دهید.

وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید

راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی ممکن است نقطه عطف بعدی در کسب و کار آنلاین شما باشد.

در سایتیک، می توانید به راحتی یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. همچنین مزایایی مانند مشتریان وفادار، سود بیشتر و مدیریت کارآمد کسب و کار را به دست خواهید آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی وب سایت فروشگاهی، می توانید با ما تماس بگیرید:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.